Rio Mare

Smanji sliku

Prednosti

Zahvaljujući visokom sadržaju bjelančevina, 100 g ocijeđene tunjevine osigurava desetinu dnevnih kalorijskih potreba odrasle osobe.

Dragocjen izvor

Izvor bjelančevina
Zahvaljujući visokom sadržaju bjelančevina, 100 g ocijeđene tunjevine osigurava desetinu dnevnih kalorijskih potreba odrasle osobe. Takozvane "PLEMENITE" bjelančevina lako se apsorbiraju i nužne su za rast i izgradnju tkiva jer nam čuvaju zdravlje i vitalnost tijekom procesa stanične obnove.
100 g tunjevine u maslinovom ulju sadrži 18,5 g bjelančevina, što je više od svježeg goveđeg odreska iste težine. Kada uzmemo u obzir da odrasloj osobi dnevno treba onoliko grama bjelančevina koliko ima kilograma, tunjevina je nesumnjivo najbolji izbor za potpunu, zdravu i laganu prehranu.
Osim toga, budući da tuna nema vezivnog tkiva, djeca i starije osobe lakše je probavljaju. Bjelančevine u nekim ribama posebno su bogate argininom, aminokiselinom koju naše tijelo upotrebljava za sintezu nitroksida, koji je odgovoran za pravilan rad krvožilnog sustava te štiti od ateroskleroze. Neki mali peptidi također imaju ulogu antioksidansa.

Bogatstvo fosforom
Fosfor je jedan od minerala najvažnijih za naše tijelo te zajedno s kalcijem pridonosi zdravlju kosti i zuba. Još jedna od ključnih uloga koju obavlja fosfor jest održavanje ravnoteže živčanog sustava. Nutricionisti preporučuju unos 800 miligrama fosfora na dan.
Kako je tuna jedna od riba najbogatijih fosforom, 100 g tunjevine u maslinovom ulju osigurava oko 20% dnevne potrebe za ovim mineralom.

Izvor vitamina i minerala
Tunjevina je nesumnjivo jedna od najhranjivijih riba, ali je istovremeno i lagana i zdrava jer sadrži dragocjene vitamine i nezasićene masti koje ne povećavaju razinu kolesterola. Tunjevina sadržava dvije vrste vitamina: vitamin B12, koji pomaže pri apsorpciji masti i bjelančevina, te vitamin PP (Niacin), koji pomaže pri pretvorbi hranjivih tvari u energiju. 100 g tunjevine u maslinovom ulju garantira oko polovicu dnevnih potreba za vitaminom PP, što je gotovo dvostruko više od govedine. Što se tiče vitamina B12, količina sadržana u 100 g tunjevine dovoljna je za naše dnevne potrebe. Riba je također važan izvor magnezija i fosfora, a osim toga znatno pridonosi unosu željeza, koje je prisutno u koncentracijama sličnim onima u mesu. Osim toga, riba je izvrstan izvor joda kojeg dobiva iz planktona.